Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2012

Οι τροφές με λυκοπένιο μειώνουν τις πιθανότητες εγκεφαλικού και εμφράγματος.

Το λυκοπένιο είναι ένα έντονα κόκκινο καροτένιο, μια καροτενοειδής χρωστική ουσία. Οι πιο πλούσιες σε περιεκτικότητα λυκοπενίου τροφές είναι οι ντομάτες, τα σαγκουίνια, τα αγριοτραντάφυλλα, το παπάγια και το γκουάβα. Παρόλο που το καροτένιο χημικά ορίζεται ως καροτένιο, δεν έχει τη δράση της βιταμίνης Α. Το ενδιαφέρον γύρω από το λυκοπένιο δεν αναπτύχθηκε μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1980 όταν βρέθηκε ότι η αντιοξειδωτική του δράση είναι διπλάσια αυτής του β-καροτένιου. Το καροτένιο υπάρχει στον ορό του ανθρώπινου οργανισμού και στο δέρμα καθώς και στο συκώτι, στα επινεφρίδια και στους πνεύμονες. Το γεγονός ότι το λυκοπένιο είναι το κυρίαρχο καροτενοειδές στον ανθρώπινο οργανισμό καταδεικνύει την ύψιστη βιολογική σημασία του για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Είναι ένα καροτενοειδές που ανήκει στην ίδια οικογένεια με το β-καροτένιο που δίνει στις ντομάτες, στο ροζ γκρέιπφρουτ, στα βερίκοκα, στα σαγκουίνια, στο καρπούζι, αγριοτριαντάφυλλο, και στο γκουάβα το κόκκινο χρώμα τους. Η επιστήμη έχει δείξει ότι το λυκοπένιο είναι φυσική ασπίδα κατά της υπεριώδους ακτινοβολίας και σε συνδυασμό με τις αντιοξειδωτικές ιδιότητές του έχει γίνει ένα από τα κορυφαία συστατικά στα υψηλής ποιότητας καλλυντικά προϊόντα περιποίησης του δέρματος. Το λυκοπένιο δρα αποτελεσματικά στην εξισορρόπηση της παραγωγής μελανίνης και στην ομαλοποίηση. Δρα προστατευτικά στα κύτταρα των ινοπλαστών που είναι εκτεθειμένα στην υπεριώδη ακτινοβολία UVA και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Οι άνδρες με τα υψηλότερα επίπεδα λυκοπενίου στον οργανισμό τους έχουν κατά 55% λιγότερες πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό σε σχέση με όσους έχουν στο αίμα τους το μικρότερο ποσοστό της εν λόγω χημικής ουσίας, η οποία προσδίνει την κοκκινωπή απόχρωση σε διάφορα τρόφιμα (ντομάτες, κόκκινες πιπεριές, καρπούζι, παπάγια κ.ά.). Η ντομάτα είναι κατεξοχήν αυτή που περιέχει μεγάλη ποσότητα λυκοπενίου, το οποίο προστατεύει τα κύτταρα του σώματος από βλάβες.
Δείτε το βίντεο: Τρώγοντας τα χρώματα

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τζούνι Κάρπι του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Φινλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευρολογίας «Neurology», σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ανέλυσαν στοιχεία από 1.031 άνδρες αρχικής ηλικίας 45 έως 65 ετών, τους οποίους παρακολούθησαν για μια μεγάλη περίοδο 12 ετών, στη διάρκεια της οποίας οι 67 έπαθαν εγκεφαλικό.
Διαβάστε: Pinus Marinitus και πυκνογενόλη, κατά των εγκεφαλικών και άλλων πολλών παθήσεων

Οι άνδρες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με το επίπεδο λυκοπενίου στο αίμα τους. Από την ομάδα των 258 ατόμων με το χαμηλότερο επίπεδο λυκοπενίου πέθαναν 25, ενώ από την ομάδα των 259 ατόμων με το υψηλότερο επίπεδο της εν λόγω χημικής ουσίας πέθαναν μόνο 11. Η αντιστρόφως ανάλογη σχέση ανάμεσα στο επίπεδο του λυκοπενίου και στον κίνδυνο εγκεφαλικού διαπιστώθηκε ότι ισχύει ανεξάρτητα από την ηλικία του ατόμου και από άλλους παράγοντες κινδύνου (κάπνισμα, πίεση, διαβήτης κ.ά.).

«Τα ευρήματα υποστηρίζουν τη σύσταση οι άνθρωποι να καταναλώνουν πάνω από πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, κάτι που θα οδηγούσε σε μεγάλη μείωση του αριθμού των εγκεφαλικών παγκοσμίως» δήλωσε ο Κάρπι.
Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο μειώνει την ικανότητα της «κακής» χοληστερόλης (LDL) να δημιουργεί δυνητικά επικίνδυνες αθηρωματικές πλάκες στις αρτηρίες, κάτι που μπορεί να προκαλέσει έμφραγμα ή εγκεφαλικό.
Διαβάστε: Συνταγή για την εξάλειψη της αθηρωματικής πλάκας
Επιπλέον, το λυκοπένιο έχει και άλλες σχετικές ιδιότητες, καθώς εμποδίζει την παραγωγή χοληστερόλης και αναστέλλει τη δημιουργία θρόμβων στο αίμα.
Διαβάστε: Τροφές και βότανα που ρίχνουν τη χοληστερίνη


Από την άλλη, η μελέτη διαπιστώνει μεν την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στο λυκοπένιο και τα εγκεφαλικά, χωρίς όμως να αποδεικνύει πως, αν κανείς τρώει ντομάτες, μειώνει σίγουρα τον κίνδυνο για εγκεφαλικό, γι’ αυτό, άλλωστε, χρειάζονται περαιτέρω μελέτες, όπως είπε ο Φινλανδός ερευνητής.

Το είδα: www.apivita.com
alttherapy.blogspot.gr